Skip to content

Tabele Pivot Intensiv

Ce sunt tabelele pivot?

Tabelele pivot sunt instrumente deosebit de folositoare pentru toți cei care lucrează cu date în format tabelar. Cu tabele pivot veți putea genera rapid și precis analize și rapoarte în profunzime, fără să mai fie nevoie să recurgeți la cele mai mult de 72 acțiuni manuale altfel necesare (copy, paste, formule și iar de la cap … copy, paste, grupări, regrupări, formatări …) pentru producția fiecărui nou raport diferit de cel precedent și care impune manipulări, cât de cât, complexe de date.

Ce veți învăța la curs:

  • cum să faceți analize și să creați raportări anuale, trimestriale, lunare sau săptămânale cu câteva click-uri
  • cum să calculați clasamente, topuri, ponderi și mulți alți indicatori cu două-trei click-uri sau cu drag & drop (”tragi și plasezi”)
  • cum să generați rapoarte multiple cu două click-uri și cum să le ajustați, modificați, transformați și actualizați fără să scrieți vreo formulă și fără nici un copy/paste.

Tabelele pivot sunt așa de eficiente datorită instrumentelor predefinite, accesibile cu un click sau două (primii 10, ultimii 10, vânzări/costuri acumulate, comparații între perioade). Cu un alt click veți putea produce și un grafic care să le prezinte (Power Chart).

Cursul Tabele Pivot Intensiv

L-am dezvoltat după ani mulți de practică cotidiană și l-am structurat în 2 module autonome care adresează nevoi diferite. Primul modul pune la dispoziție fluență în crearea și operarea tabelelor pivot (de la A la Z). Al doilea oferă tehnici avansate (Data Model). Le puteți absolvi împreună sau separat:

… operațiuni cu trusele predefinite ale TP, power charts, slicere, timelines


La primul modul vom lucra cu date sursă dintr-un singur tabel. La al doilea vom agrega date din tabele multiple.

Ridicarea calificării personalului aduce beneficii importante pentru companii:

  • randament sporit – crește productivitatea
  • îmbunătățirea co-operării – un nivel de cunoștințe superior aduce cu sine un limbaj și instrumente comune care facilitează lucrul în echipă
  • acuratețe, claritate și transparență – prin folosirea unor instrumente bine stăpânite și aplicarea bunelor practici învățate la curs se reduc posibilitățile de erori și crește vizibilitatea proceselor concretizate în analize și rapoarte

Tehnica de predare

Live – online pe Zoom ori in-house. Pentru studenți, un curs live, interactiv este eficace. Puneți întrebări – răspundem pe loc. Sunt nelămuriri – le adresăm instant. Ulterior veți beneficia de instrucțiunile scrise care sunt disponibile în fișierele de training sau online pe site, și puteți oricând suna sau trimite un e-mail dacă o situație particulară cere o mână de ajutor.

Practicăm în clasă, după instrucțiuni pas cu pas. Asimilarea fiecărui subiect este asigurată prin lucrul direct cu studii de caz, prin intermediul cărora învățați să procesați datele cu instrumentele predefinite ale tabelele pivot și să le prezentați cu instrumentele de vizualizare (power charts, slicers, timelines) și design (sub-totaluri, grand totaluri, compact sau tabular).

La curs au participat bancheri, manageri, antreprenori, controlori de risc, auditori, analiști, contabili, personal din HR, vânzări, marketing sau logistică din numeroase companii și industrii:

Data susținerii și prețuri

Oferim acest program corporațiilor prin programe de training on-line sau in-house inclusiv pentru team-building:

1. Tabele Pivot de la A la Z


  • fluență în TP
  • 500 lei / persoană

2. Relații și Automatizări


  • tehnici avansate
  • 500 lei / persoană

Nu ezitați să ne contactați pentru a discuta datele de susținere a cursurilor sau tematica. Încercăm să acomodăm cerințele clienților. Pentru corporate team-building events putem lucra și în week-end …

Iată mai jos un exemplu de date în format tabelar (peste 1000 de rânduri) care pot fi prelucrate extraordinar de eficient cu tabelele pivot:

Fără niciun fel de manipulări de date (copy, paste, sort, filter) sau formule (SUM) … cu comenzi rapide ALT + N + V + T + Enter și 2 click-uri veți produce instant un raport de vânzări pe Brand-uri și Regiuni:

Apoi cu alte 2 click-uri putem obține un raport diferit, cu datele organizate și prezentate pe Regiuni și Categorii de produse:

Tabelele pivot simplifică munca și, în multe situații, o fac de zeci de ori ori mai eficace decât operarea datelor cu copy, paste, grupare, re-grupare, formule, etc..

Absolvind acest modul veți stăpâni toate instrumentele și tehnicile necesare pentru a întrebuința cu succes (foarte bine) tabelele pivot. Cuprinsul este următorul:

  • Rânduri și coloane
  • Câmpuri valorice
  • Câmpuri de date
  • Zona de control
  • Preview rapoarte
  • Pivot table sau pivot charts?
  • Un raport de vânzări (minimal)
  • Gruparea pe categorii de produse
  • Adăugarea datelor calendaristice
  • Ierarhia in rapoarte
  • Tipuri de afișare (compact, tabular, outline)
  • Sub-totaluri (poziție, afișare, dezafișare)
  • Totaluri generale (rânduri, coloane, afișat/neafișat)
  • Opțiuni
  • Date
  • Câmpuri active
  • Calcule
  • Instrumente
  • Acțiuni
  • Filtrare, grupare și altele
  • Clasamente (top 80%, vânzări top 20 clients, etc)
  • Ponderi (în total, pe produs, acumulat pe categorie, subcategorii)
  • Diferențe (față de an anterior, între categorii, subcategorii, altele)
  • Diverse baze de comparație (produse, categorii, regiuni)
  • Filtre și sortări, rapoarte multiple pe filtru
  • Pivot Charts
  • Slicers & Timelines
  • Grupări
  • Câmpuri calculate (și capcanele lor)

La acest curs veți învăța să relaționați mai multe tabele utilizând Data Model. Vom lucra extensiv în clasă, veți învăța practicând.

Bazele de date mențin informațiile în tabele separate: Fact Tables (date + coduri), Dimension Tables (context pentru date, explicații/etichete pentru coduri). Aggregate Tables combină Fact și Dimension Tables în informații cu tâlc (și) pentru utilizatorii umani. Veți lucra cu Data Model, veți învăța să creați un tabel pivot (aggregate table) din tabele multiple:

  • tabele de date (fact tables), și
  • tabele de legătură (context tables).

În plus atunci când în fișierul care conține tabelul de date vor fi adăgate informații noi (perioade precedente) actualizarea tabelului pivot se va putea face cu două click-uri (Refresh).

Lucrând studiul de caz veți obține cinci rapoarte (Browser, Gender, Pay Method, Voucher & Newsletter Revenues) combinând codurile și etichetele din tabelele de context cu codurile și datele din fact table. Operațiunile pe le veți parcurge sunt următoarele:

Linkurile pentru instrucțiunile disponibile online vi se furnizează la curs.

Nu ezitați să ne contactați pentru a discuta datele de susținere a cursurilor sau tematica. Încercăm să acomodăm cerințele clienților. Putem lucra și în week-end, de pildă corporate team-building events …

Da, pe verificate, un tabel pivot poate înlocui 72 (sau mai multe) operațiuni executate manual pentru producerea unui raport în interfața Excel unde, fără tabel pivot, sunt necesare multiple formule, lookup – uri, copieri, lipiri, sortări, filtrări, formatări, etc. Pe lângă faptul că aceste operațiuni trebuiesc reiterate pentru fiecare raport în parte, posibilitățile de eroare sunt direct proporționale cu numărul operațiunilor efectuate.

Puteți însuma mii de rânduri de date, calcula clasamente, topuri, ponderi și mulți alți indicatori cu două-trei click-uri sau cu drag & drop (”tragi și plasezi”). Puteți genera rapoarte multiple cu câteva click-uri și le puteți ajusta, modifica, transforma și actualiza tot cu un simplu click, fără să scrieți vreo formulă și fără nici un copy/paste. Datele noi, atunci când TP este configurat cu o sursă care să se ajusteze dinamic, sunt încărcate cu un simplu Refresh (click pe buton).

Tabelele pivot au un potențial foarte mare. Puteți obține mult de la ele.